• Avatud Vabariik

Psühholoogiaõpetaja: enamus koolinoori polnud distantsõppeks valmis

Updated: Jul 18

Vaatamata sellele, et mitmed maailma edukaimad ülikoolid ammu kasutavad distantsõppe praktikaid, osa Eesti koole on sedavõrd vanamoodsed, et enamik nende õpilasi polnud e-õppeks üldse valmis, sõnas noorte meediaprojektile #VSEDOMA Tartu Ülikoolis psühholoogiat õppiv noorsootöötaja Mihhail Mogutov (22), kes samuti täidab gümnaasiumis õpetaja ülesandeid.


"Minus räägib praegu skepsis meie kaasaegse kooli suhtes, või õigemini kaasaegses maailmas mittekaasaegse kooli suhtes. Distantsõpe on periood, mida me peame läbima selleks, et oma ajaga toime tulla. Ja see, et meil praegu toimub sunnitud kohanemine, see on äge! Millal siis veel, kui mitte praegu!?" - ütles Mihhail Mogutov.


Noore õpetaja sõnul, kes õpetab psühholoogiat valikainena ühes Eesti gümnaasiumis, õpilastel tihti esineb motivatsioonikriis seetõttu, et nemad ei mõista vajadust õppida paljusid asju, mis on neile peale sunnitud. Samal ajal ta kutsub lapsevanemaid üles mitte olla üliagarad välismotivatsiooniga, et ülepaisutatud ootused ei ruineeriks lapse soovi õppida.


"Ärge motiveerige, absoluutselt! Kui teie ootused ei täitu ja laps saab aru vanema käitumise järgi, et vanem on seetõttu halvas tujus, tal tekib allahindamise või ebatähtsuse tunne. Välismotivatsioon, kui lapsevanem ütleb: "Sina pead!", see võib olla sama tulemuslik kui sisemine motivatsioon, kui laps ise soovib saavutada teatud tulemusi. Peab oskama ennast motiveerima ise, selle oskuse omandamine võib nõuda palju õpetajate, lapsevanemate ja laste endi närve, kuid see on oluline oskus, mida tuleb elus omandada," lisas Mogutov.


Vt. intervjuu vene keeles.




#distantsõpe #psühholoogia